KRRiT skończy z głośnymi reklamami?
Dodano:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szykuje nowe rozporządzenie, dzięki któremu kontrola nad poziomem hałasu w telewizji ma być łatwiejsza. Chodzi m.in. o głośność bloków reklamowych.
Z obecnie obowiązującego rozporządzenia wynika, że bloki reklamowe nie mogą być głośniejsze od poprzedzających je audycji. W akcie prawnym za pomocą skomplikowanych wzorów opisano sposób mierzenia głośności.
KRRiT pracuje nad nowym rozporządzeniem, które ma dostosować zasady pomiarów do rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) i zaleceń Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU). Mają one ułatwić mierzenie poziomu głośności reklam.
Latem 2011 roku dokonano pomiarów głośności bloków reklamowych. Z wyników kontroli wynika, że 43 z 58 skontrolowanych kanałów emitowały zbyt hałaśliwe reklamy. Nadawców wezwano do zaprzestania takich praktyk.
ja, biznes.pl
KRRiT pracuje nad nowym rozporządzeniem, które ma dostosować zasady pomiarów do rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) i zaleceń Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU). Mają one ułatwić mierzenie poziomu głośności reklam.
Latem 2011 roku dokonano pomiarów głośności bloków reklamowych. Z wyników kontroli wynika, że 43 z 58 skontrolowanych kanałów emitowały zbyt hałaśliwe reklamy. Nadawców wezwano do zaprzestania takich praktyk.
ja, biznes.pl